I O N

ساخت وبلاگ

ایران آنلاین / در ساعت 13:48 با اورژانس 115 تماس گرفته شد و عوامل اورژانس در ساعت 13:54 در محل حضور یافتند. مرحوم اولادی هیچگونه علائم حیاتی نداشته و توسط تکنسین های اورژانس به مدت30 دقیقه عملیات احیاء انجام می شود و پس از برنگشتن علائم حیاتی در ساعت14:56 از محل سکونت به بیمارستان شهدای تجریش منتقل می شود و در بیمارستان نیز به مدت یک ساعت عملیات احیاء ادامه می یابد اما متاسفانه تلاش پزشکان مؤثر واقع نمی شود و بازیکن سابق تیم های ملی، استقلال و پرسپولیس و بازیکن فعلی تیم ملوان بندرانزلی جان خود را از دست می دهد.

تشخیص علت ایست قلبی "اولادی" با پزشکی قانونی است

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز درباره فوت "مهرداد اولادی" توضیحاتی ارایه کرد.

اسماعیل رمضانی در پاسخ به علت فوت مهرداد اولادی، بازیکن سابق تیم‌های پرسپولیس و استقلال و بازیکن کنونی تیم ملوان بندرانزلی، گفت: مرحوم اولادی امروز از طریق اورژانس تهران و در حالتی نیمه جان به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد.

وی گفت: تمام اقدامات لازم برای احیای وی در بیمارستان شهدای تجریش صورت گرفت، اما متاسفانه علیرغم انجام اقدامات لازم، وی احیا نشد.

رمضانی در توضیح علت ایست قلبی نیز گفت: تشخیص اینکه چه عاملی باعث ایست قلبی شده با پزشکی قانونی است.

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 252 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 22:49

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 243 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 22:49

ایران آنلاین /این نماینده مجلس تاکید کرد: نگرش صداوسیما و یکسری رسانه های وابسته به سپاه نگرشی جناحی است و با اتهام جناحی و باندی می خواهند برجام، این کارنامه موفق دیپلماسی سیاسی کشور را زیر سوال ببرند اما چیزی عاید انها نمی شود زیرا افکار عمومی با برجام و نتیجه آن است.
وی با بیان اینکه رسانه ملی در خصوص برجام یار ملت و دولت نیست اظهار داشت:با عنایت به افزایش صادرات نفتی ،سهولت مسایل بانکی و پولی خارجی و افزایش سرمایه گذاریهای خارجی ،آرامش و رونق اقتصادی برجام یگانه راه تامین ظرفیت های شغلی برای لشکر عظیم بیکاران است.

پیرموذن بیان کرد:همانگونه که در ایران افراطیون اجازه نمیدهند که برجام به مرحله اجرای مطلق برسد در آن کشورها نیز دستها و اراده های هستند که کارشکنی های برای اجرای برجام داشته باشند ولی احدی  نمی تواند برجام را که مورد قبول جامعه جهانی است زیر سوال ببرد و قبول نکند.

وی تاکید کرد: نگرش صداوسیما و یکسری رسانه های وابسته به سپاه نگرشی جناحی است و با اتهام جناحی و باندی می خواهند برجام این کارنامه موفق دیپلماسی سیاسی کشور را زیر سوال ببرندو چیزی عاید انها نمی شود زیرا افکار عمومی با برجام و نتیجه آن است.

این نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کارشکنی ها ریشه در عدم اعطای رای به این افراد درتهران و شکست آنها دارد گفت:رسانه ملی نیز به کمک این افراد آمده است، اما چیزی عاید انها نمی شود و امیدوارم با همدلی و همزبانی یارملت و دولت باشند .

وی خاطرنشان کرد:در واقع اینها می خواهند برای امثال جلیلی ها در انتخابات آتی آرای مثبتی را جذب کنند اما افکار عمومی هیچگاه اشتباه نمی کند زیرا افکار عمومی مخالف کسانی است که برجام را زیرسوال می برند/ نامه نیوز

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 208 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 22:49

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 239 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:45

ایران آنلاین / ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از کشف محموله 32 هزار دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق در بوشهر خبر داد.

عباس نخعی گفت:‌ ماموران دریابانی استان بوشهر 27 فروردین به یک لنچ که از امارات وارد آبهای ساحلی ایران شده بود و قصد داشت در یکی از اسکله های نزدیک عسلویه بار خود را خالی کند ، مشکوک شدند و آن را به گمرک هدایت کردند که پس از بازرسی این محموله بزرگ کشف شد.

وی گفت:‌ این محموله قاچاق شامل آخرین مدل های برخی برندهای معروف دنیاست.

نخعی گفت: همچنین در این لنج 13 کارتن لوازم جانبی موبایل، 200 دستگاه تلویزیون ال سی دی، مقداری چای و لوازم آرایشی هم تقلبی کشف و ضبط شد.

مدیرکل کالاهای هدف ستاد مرکزی مبازره با قاچاق کالا درباره ارزش این محموله گفت: برآورد اولیه این ماموران این است که این محموله حدود 30 میلیارد تومان ارزش دارد.

وی گفت: یکی از برنامه های اصلی ستاد در سال 95 تشدید مبارزه با قاچاق کالا در خلیج فارس و دریای عمان و محموله هایی است که از امارات به ایران بارگیری شده است.

نخعی افزود: در 15 روز گذشته 3 محموله قاچاق در استانهای هرمزگان و بوشهر کشف شده است./ خبرگزاری صدا و سیما

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 232 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:45

ایران آنلاین / آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی  در ادامه سلسله جلسات اعضای شورای هم‌اندیشی قرآنی که با حضور محققین و پژوهشگران در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، مسایل مربوط به تدوین قوانین منسجم را از ضرورت‌های کشور دانست.
وی با ابراز نارضایتی از قانون‌نویسی بعضی از سازمان‌ها، نهادها و شوراهای عالی و یا پاسخگو نبودن به توجیهات قانونی یا شرعی برخی تصمیمات، گفت: باید تعریف جامعی از قانون شود تا تفاوت‌های آن با تصویب‌نامه‌ها و بخشنامه مشخص شود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مباحث مربوط به آغاز بررسی و تدوین سیاست‌های کلی قانونگذاری در این مجمع، گفت: از پژوهشگران و اندیشمندان جامعه هم خواسته‌ایم که اگر نظر، پیشنهاد و انتقادی دارند از طریق رسانه‌ها و دبیرخانه بگویند تا موقع بحث در جلسات مورد توجه باشد.
هاشمی رفسنجانی در بخش بعدی سخنان خویش و در پاسخ به سؤال یکی از اعضا که «تحلیل شما از اوضاع منطقه چیست؟» به تفرقه‌های اخیر بین کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: مجموعه اتفاقات، ابهام سیاسی دارد و می‌بینیم که بسیاری از تحلیلگران، شرایط منطقه را «بن بست» تعبیر می‌کنند.
وی اختلافات کشورهای اسلامی را باعث رنجش خاطر همه دلسوزان اسلام و آسودگی‌خاطر رژیم جعلی صهیونیستی دانست و با اشاره به اتفاقات اجلاس سران کشورهای اسلامی در ترکیه، گفت: اجلاسی که فلسفه وجودی آن رفع اختلاف میان مسلمانان و ایجاد وحدت و همدلی بین آنان بود، متأسفانه در این دوره به ضد خود تبدیل شد و به اختلافات دامن زد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف از تروریست شناختن حزب‌الله، این موضع را طرحی کاملاً برنامه‌ریزی شده برای تقویت پایه‌های اسرائیل دانست و گفت: با تجهیز روزافزون صهیونیست‌ها به سلاح‌های پیشرفته، می‌خواهند ارتباطات شیعیان لبنان با ایران را مخدوش کنند تا راحت‌تر بتوانند طرح‌های شیطانی خود را اجرا کنند.
هاشمی رفسنجانی با اشاره به اتفاقات مربوط به روابط ایران و عربستان و موانعی که بر سر راه حج امسال ایجاد کرده‌اند، گفت: اختلافات این دو کشور که همکاری آنها می‌تواند اعتبار جهان اسلام را در مجامع بین‌المللی بالا ببرد، مسلمان را ضعیف کرده که نهایتاً سود آن را صهیونیست‌ها و دشمنان اسلام می‌برند.
وی با تحلیل مسایل مربوط به برجام، بر انضباط دیپلماتیک سیاست خارجی کشور براساس مصالح مردم و منافع ملی برای احقاق حقوق مردم ایران تأکید کرد و با برشمردن بایدها و نبایدهای سیاست‌های خارجی، گفت: میدان دادن به تندروها در هر کشوری اداره آن کشور را در هر دو بعد داخل و خارجی مشکل می‌کند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام کنش‌ها و واکنش‌های سیاسی بعضی‌ها با انتخابات هفتم اسفند و تبلیغات و القائات قبل و بعد از اعلام نتایج را تجربه‌ای عبرت‌آموز دانست و گفت: نباید جلوی رویکرد افکار عمومی که انتخابات مظهر تبلور آن است، ایستاد و اگر در مسایل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه به مردم و خواسته‌های عمومی آنان توجه شود، بنا به گفته امام و رهبری، برای آینده انقلاب جای نگرانی نیست.
هاشمی رفسنجانی با بیان این جمله که «مردم ایران وفاداری به نظام و ظرفیت خوبی برای پذیرش واقعیت‌ها دارند»، گفت: می‌توانیم با تکیه بر این ظرفیت که مهمترین سرمایه انقلاب در همه مقاطع مبارزه، پیروزی، تثبیت، مقابله با شورش و تجزیه طلبی‌ها، دفاع مقدس و سازندگی بود، به آینده امیدوار باشیم.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری مباحث مربوط قانونگذاری در اوایل انقلاب اسلامی، به تشریح روند اقدامات مربوط به قانونگذاری در نظام جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: اوایل کار در شورای انقلاب که بحث می‌کردیم، به این نتیجه رسیده بودیم که اگر در موضوعی، فقط یک فقیه جامع الشرایط نظر داده باشد، می‌تواند مورد استناد باشد.
هاشمی رفسنجانی با یادآوری خاطره‌ای از یکی از جلسات درس مرحوم آیت‌‌الله بروجردی درباره استناد به روایات در فتاوا، گفت: آگاهی با شرایط صدور و عمل به زمان و مکان در استناد به روایات از ضرورت‌های اجتهاد، به خصوص فقه سیاسی است.
وی با تشریح چرایی و چگونگی تأسیس مجمع تشخیص مصلحت نظام توسط امام راحل و تداوم رویکرد اعضا و ماهیت جلسات، گفت: در فقه، با مبانی روشن قابل اثبات است که مصلحت می‌تواند در بسیاری از مسایل محور باشد.

منبع: ایرنا

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 262 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:45

ایران آنلاین /آیت الله سید محمد شاهچراغی روز سه شنبه در ابتدای دیدار علما، ایثارگران و نخبگان استان سمنان با رئیس جمهوری در سالن همایش هلال احمر سمنان بیان داشت: خداوند نعمت های مادی و معنوی فراوانی به مردم استان سمنان داده است ولی سه نعمت معنوی ویژه را در استان سمنان داریم و یکی از آن ها نعمت وحدت و همدلی در استان است.
وی ابراز داشت: مسئولان با روحانیت، مردم با روحانیت و مسئولان با مردم همه یکدل و یکزبان هستند و باید به این دلیل خداوند را شاکر باشیم و اگر شاکر باشیم خداوند این نعمت را زیاد می کند.
وی افزود: دومین نعمت در استان سمنان وجود ستاره هایی درخشان و روشن است که در سراسر کشور در خدمت نظام و رهبری هستند و یکی از آن ستاره های روشن رئیس جمهوری محبوب ما دکتر حسن روحانی است.
شاهچراغی ادامه داد: ایثارگران، شهیدان و خانواده های شهدا سومین نعمت موجود در استان سمنان هستند و ویژگی شهیدان ما آن است که ایستاده به شهادت رسیدند و همه شهیدان استان سمنان در میدان جهاد مردانه به شهادت رسیدند.
در این دیدار نمایندگان علما، ایثارگران و نخبگان استان سمنان نقطه نظرات خود را بیان می کنند و در پایان دیدار نیز دکتر روحانی به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.
رئیس جمهوری صبح امروز از طریق ایستگاه راه آهن وارد شهر سمنان شد و مراسم استقبال مردمی از وی از میدان امام خمینی (ره) تا میدان سعدی سمنان در میان انبوه جمعیت برگزار شد.
برنامه های رئیس جمهوری و هیات دولت در بیست و ششمین سفر استانی به استان سمنان، شرکت در شورای اداری، نشست با نخبگان، علما و ایثارگران، نشست با سرمایه گذاران و امضای نمادین تعدادی تفاهم نامه و مصاحبه مطبوعاتی است.
کاروان تدبیر و امید از 24 دی سال 92 تاکنون به استانهای خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام ، لرستان، چهارمحال و بختیاری ، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی ، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان ، فارس، آذربایجان شرقی، شهرستانهای استان تهران (شهریار ، ملارد و قدس)، خراسان شمالی، کردستان، شهرستانهای استان تهران( اسلامشهر ، رباط کریم و بهارستان)، همدان، مازندران، شهرستان ری (جنوب تهران)و یزد سفر داشتند.

منبع: ایرنا

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 282 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 20:45

ایران آنلاین /تلگرام با انجام این حرکت تشویقی، تصمیم دارد پیش از رقبای بسیار بزرگی نظیر فیسبوک و مایکروسافت، پلتفرم خود را از چت بات ها غنی تر کند. مبلغ یک میلیون دلار در قالب جوایز ۲۵ هزار دلاری به توسعه دهندگان داده خواهد شد و تنها کاری که باید بکنید، این است که یک ربات عالی توسط API ارائه شده از سوی تلگرام بسازید.

این شبکه پیام رسان می گوید شما به عنوان توسعه دهنده، قادر هستید بعداً چت بات خود را به پلتفرم های دیگری که می خواهید پورت کنید اما در حال حاضر، بات ها باید هماهنگی کامل با پلتفرم پیام رسان تلگرام را داشته باشند.

در وب سایت تلگرام نوشته شده که بات توسعه یافته از سوی افراد، باید مفید بوده و با حالت «میان خطی» (inline) سازگار باشد. این حالت که در روزهای گذشته در نسخه دوم پلتفرم بات های تلگرام عرضه شد، باعث می گردد تا تعداد پیام ها میان انسان و ربات کاهش پیدا کنند.

اگر علاقمند شده اید تا شما هم دست به طراحی یک بات برای تلگرام بزنید، کافیست به بخش BotSupport در وب سایت این پیام رسان مراجعه نمایید.

منبع :دیجیاتو

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 229 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 20:45

ایران آنلاین /مهدی چمران در دویست و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به تذکرات پیش از دستور اعضای شورای شهر تهران،‌ اظهار کرد: در رابطه با پیاده راهسازی حد فاصل بین تجریش و میدان قدس شورا طرح مصوبی ندارد و طرح‌های مختلفی درباره این مسیر ارائه شده که هیچ کدام به تصویب نرسیده است.

وی افزود: قدمگاه صالحیه که مربوط به فضای جلوی مرقد امامزاده صالح است هم اکنون در حال انجام است که طرح‌های دیگری نیز در این محدوده در حال بررسی است ولی طرح مصوب شده‌ مشخصی هنوز نداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره خیابان 30 تیر نیز اظهار کرد: در این خیابان قطب‌های فرهنگی و تجاری متعددی وجود دارد و مردم می‌توانند با این اقدام از این فضاها استفاده کنند.

چمران درباره واگذاری شهروند نیز افزود: بحث فروش فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند مطرح نیست و از شهردار پرسیده بودند چرا شهروند فروخته نمی‌شود چون که در سال 88 جزو مواردی بود که باید به فروش می‌رسید.

رییس شورای شهر تهران گفت: اولاً که در آن سالها کسی پیدا نشد که کل شهروند را بخرد و مشکلاتی نیز مبنی بر سند زمین‌ها و نحوه نگهداری این فروشگاه‌ها بود و نهایتاً نیز به تصویب رسید که به فروش نرسد. / ایسنا

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 233 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 20:45

ایران آنلاین /عباس مسیبی عصر سه شنبه افزود: هواپیمای ایرباس 600-300 قشم ایر به شماره 2233، ساعت 12 و 14 دقیقه امروز از فرودگاه امام(ره) عازم نجف شد. این هواپیما زمانی که به فرودگاه نجف رسید، با پیام برج مراقبت فرودگاه نجف به خلبان این پرواز اعلام می شود مبنی بر اینکه «لاستیک هواپیما ترکیده است»؛ لذا این پرواز مجبور به بازگشت به تهران شد.
وی گفت: پس از نشست این پرواز در فرودگاه امام، با بررسی وضعیت لاستیک هواپیما مشخص می شود که لاستیک آن سالم است و با صلاحدید مسئولان شرکت هواپیمایی قشم ایر، پس از انجام سوخت گیری دوباره، این پرواز دقایقی پیش عازم نجف شد.
مشاور رسانه ای مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم ایر گفت: هم اکنون مسافران این پرواز عازم فرودگاه نجف هستند.

منبع: ایرنا

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 225 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 19:43

ایران آنلاین /افرادی که وارد دانشگاه تهران شدند؛ شاهد سرور و شادی آسمانی، در کنار مزار شهدای گمنام این مرکز علمی بودند.
مراسم جشن ازدواج دانشجویی270 زوج دانشجوی دانشگاه تهران در ایام ماه رجب و جشن ولادت با سعادت امیرالمومنین حضرت علی (ع)، در فضایی آکنده از نور و بوی خوش معنویت، صمیمیت و شادی در پردیس مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد.
همزمان با آغاز این جشن شادمانه دانشجویی در کنار مسجد دانشگاه تهران و مزار شهدای گمنام، دو زوج این دانشگاه که به شیوه سبک زندگی اسلامی و ایرانی با یکدیگر تصمیم به ازدواج گرفته‌اند، با حضور والدین خود و همچنین اساتید و همکلاسی‌ها به مبارکی و شادمانی خطبه عقد ازدواج آنان قرائت، و پیوند زناشویی و زوجیت آنان آغاز و در دفترخانه ثبت ازدواج در همان مکان درج شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی رییس دانشگاه دانشگاه تهران در حاشیه این دیدار اظهار کرد: بالا رفتن سن ازدواج یکی از معضلات اجتماعی به شمار می رود که تبعات فراوانی نیز در جامعه دارد.
مجید سرسنگی گفت: برای مقابله با این ناهنجاری ها باید فرهنگ ازدواج را در جامعه ترویج کنیم و در حوزه دانشگاه های کشور این امر سال ها است که پیگیری می شود.
وی افزود: اکنون گاهی شاهد سبک ازدواج هایی در جامعه هستیم که سبب افزایش توقعات شده است.
معاون فرهنگی دانشگاه تهران ادامه داد: ترویج فرهنگ ازدواج آسان و فارغ از تجملات کاذب و ساده گرایی اگر از دانشگاه به جامعه تسری شود به طور حتم موثر خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: ازدواج های دانشجویی حاوی این پیام است که می شود با توقعات اندک و دور انداختن تجملات در زمان مناسب ازدواج کرد.
سرسنگی یادآور شد: ازدواج در چنین سنینی سبب آرامش بخشی به دانشجویان شده و فضای امنی را برایشان ایجاد می کند تا از ناهنجاری های جامعه دور شوند.
وی تصریح کرد: به طور حتم ازدواج های دانشجویی در سنین مناسب علاوه بر اینکه سبب به جای آوردن سنت الهی می شوند؛ موجب افزایش سلامت روحی و روانی آنان خواهد شد.
بر اساس این گزارش در این جشن با عظمت دانشجویی که با نواهای دل نشین قرآنی و نغمه نقاره خانه امام رضا (ع) همراه بود؛ زوج‌های دانشجو پس از تجدید عهد با لاله‌های سرخ دانشگاه و طواف بر گرد مزار شهدای گمنام با خودروهای تزیین شده به شاخه‌های گل و پیام های دینی با مفاهیمی ارزشمند برای فرهنگ ازدواج آسان و سایر تزئینات ساده اما زیبا که با ذوق و ابتکار دانشجویان دانشگاه آماده شده بود از سر در اصلی دانشگاه تهران خارج شدند.
این کاروان بزرگ شور و عشق و ایمان پس از طی خیابان‌های پایتخت ایران اسلامی و ایجاد نشاط و سرور و گل افشانی به ایستگاه راه آهن عزیمت کرده و از آنجا با یک قطار دربست که ترن نیز با شاخه‌های گل، آرم دانشگاه تهران و پیام‌های فرهنگی تزئین شده (قطار عروس) به سمت کعبه دل ها، مشهد مقدس حرکت کردند.
بنا به گفته معاون فرهنگی و سیاسی نماینده ولی فقیه در دانشگاه تهران، این زوج های دانشجو در مشهد مقدس نیز علاوه بر برنامه‌های زیارتی و معنوی و عهد وفادارای به یکدیگر از کارگاه‌های آ‌موزشی همسرداری، تفاهم زوجین، ارتباطات موثر خانوادگی، فرزندآوری و فرزند پروری بهره‌مند شده و همچنین از امکانات خوب اقامتی و رفاهی نیز استفاده خواهند کرد.
رضا نصیری در این زمینه گفت: دانشگاه تهران در سال تحصیلی 94-95 طی نوزدهمین دوره برگزاری جشنواره ازدواج دانشجویی سرتاسر کشور، برنامه ریزی داشته تا 2 مرتبه این جشن را برگزار کند.
وی گفت: بخش نخست این جشن دانشجویی طی 19 بهمن ماه سال گذشته با حضور 200 زوج دانشجویی با آیین و ضیافت خاصی برگزار شد.
معاون فرهنگی و سیاسی نماینده ولی فقیه در دانشگاه تهران افزود: سری دوم ازدواج دانشجویی در دانشگاه تهران نیز امروز (سه شنبه) در آستانه میلاد پربرکت حضرت امیرالمومنین علی (ع) برگزار شد.
وی ادامه داد: این دانشجویان در کنار مزار شهدای گمنام دانشگاه تهران تجمیع می شوند و شاهد خواندن خطبه عقد 2 دانشجوی مقطع دکتری این دانشگاه خواهند بود.
نصیری خاطرنشان کرد: همچنین 270 خودرو تاکسی که هر کدامشان مزین به پیام های فرهنگی درباره ازدواج های ساده و آسان و نیز گل های زیبا هستند در پایان این مراسم میزبان دانشجویان مزدوج خواهند بود تا آنان را طی یک کاروان شادی و نشاط به ایستگاه راه آهن برسانند.
وی یادآور شد: این دانشجویان 3 روز میهمان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در مشهدالرضا خواهند بود و طی این مدت از برنامه های متنوع فرهنگی و دینی بهره مند خواهند شد.
نصیری اظهار داشت: زیارت جمعی، مناجات سحر روز دوم، دعای کمیل، برنامه های معنوی و سخنرانی هایی سازنده افرادی همچون حجت الاسلام قرائتی از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای انی دانشجویان است.
وی گفت: همچنین کارگاه های آموزشی شامل سبک زندگی اسلامی، تفاهم زوجین، فرزندآوری و تربیت آنان، اخلاق جنسی و غیره به صورت تفکیک شده برای زوجین برگزار خواهد شد.
براساس این گزارش در مراسم ازدواج دانشجویی امروز در دانشگاه تهران، خطبه عقد دو دانشجو در کنار مزار شهدای گمنام با حضور اعضای هیات رئیسه، اساتید و دانشجویان این دانشگاه خوانده شد.
سعید همتیان دانشجوی رشته ارشد تربیت بدنی که به عنوان داماد بر سر سفره عقد نشسته بود، اظهار کرد: 6 سال است که در این دانشگاه هستم و طی این سال ها مراسم های ازدواج های دانشجویی را همیشه می دیدم.
وی گفت: همیشه دوست داشتم ازدواج من نیز در چنین شرایطی باشد و سال گذشته آرزو کردم که مراسم عقدم در کنار مزار شهدای گمنام دانشگاه تهران برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: از اینکه خطبه عقدم در این مکان مقدس خوانده می شود احساس خوب و خوشایندی دارم.
همچنین سحر قادی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی نیز که به عنوان عروس بر سر سفره عقد نشسته بود، اظهار داشت: در چند سال گذشته این شرایط و ازدواج های دانشجویی را می دیدم که بدون هیچ زرق و برقی انجام می شد.
وی گفت: طی سال های گذشته مشاهده می کردم که برخی از دانشجویان دانشگاه تهران ازدواج آسان را به زرق و برق های آنچنانی ترجیح می دادند.
قادی گفت: پس از اینکه با داماد آشنا شدم، علاقه وی را برای چنین ازدواجی متوجه شدم و من نیز رضایت داده و موافقت کردم.
وی یادآور شد: توصیه می کنم همسن و سال های من نیز در امر ازدواج سختگیر نباشند و علاوه بر انتخاب صحیح، از روی احساسات تصمیم گیری نکنند.
قادی افزود: عروس و داماد باید از همه لحاظ به همدیگر بخورند و پس از ازدواج نیز همه چیز را آسان گیرند.

گزارش از: حمیدرضا بازگشا

منبع: ایرنا

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 198 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 19:43

ایران آنلاین /سردار منتظرالمهدی روز سه شنبه در حاشیه مراسم اختتامیه طرح جهادی، فرهنگی و اجتماعی گیلان مطهر نیروی انتظامی استان در رشت افزود: قتل دختر بچه شش ساله افغان در ورامین، قلب هر انسانی را به درد آورد و این حرکت وحشیانه متاسفانه بر اثر جنون ناشی از هنجاری شکنی انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: این پرونده درحال بررسی است ولی تاکنون ردپایی از مواد مخدر در آن پیدا نشده ولی قاتل مواد الکلی زیادی مصرف کرده بود که پلیس درحال بررسی گذشته و وضعیت خانواده او است.
سردار منتظرالمهدی خاطرنشان کرد: نزد پلیس، همه در مقابل قانون یکسان هستند و در همان مراحل اولیه، پرونده را تکمیل و به مراجع قانونی سپرده است.
وی یادآور شد: ناجا به دنبال آن است که با این پدیده و اتفاق شوم بطور قاطع برخورد کند تا چنین موضوعی برای هیچ خانواده ای اتفاق نیافتد.
سخنگوی ناجا همچنین به جذب پلیس افتخاری اشاره کرد و گفت : 50 هزار پلیس افتخاری با ساز و کارهای قانونی جذب شده و 300 هزار نفر به این تعداد، افزوده خواهد شد.
ستایش قریشی دختر بچه شش ساله افغانستانی ساکن منطقه خیرآباد ورامین واقع در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران، یکشنبه 21 فروردین ماه پس از خروج از خانه از سوی پسر 17 ساله ربوده و به قتل رسید. قاتل در روز جنایت توسط نیروی انتظامی دستگیر شد و پرونده قضایی این حادثه در مراجع ذیصلاح درحال رسیدگی است.
سید حسین هاشمی استاندار تهران نیز از دستور ویژه به تمامی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی استان برای پیگیری حادثه قتل دختر شش ساله افغان در ورامین خبر داده و گفت که تمهیدات لازم از سوی دستگاه امنیتی استان تهران برای پیگیری دقیق حادثه و روشن شدن زوایا و دلایل آن اندیشیده شده است.
وی بیان کرد که درهمین ارتباط نمایندگانی از سوی استانداری تهران در آیین ختم این دختر شش ساله حضور پیدا کردند تا تسلی خاطر و آرامشی برای خانواده مقتول باشد.

منبع: ایرنا

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 194 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 19:43

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 195 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:37

ایران آنلاین / عصر ایران نوشت: گشت نامحسوس ارشاد، با سازماندهی 7 هزار نفر قرار است مردم تهران را تحت نظر قرار دهد و برای بدحجابان تشکیل پرونده دهد.

در این باره نکات زیر قابل تأمل است:

1 - چه بر سر کشور، نظام، انقلاب، مردم و کلیت جامعه آمده است که 37 سال بعد از انقلاب اسلامی، در پایتخت جمهوری اسلامی ایران، 7 هزار نفر را سازماندهی کرده اند که در خیابان ها، مردم را بپایند و علیه آنها گزارش دهند که فلانی صدای ضبط ماشین اش بلند بوده یا موهایش از زیر روسری، بیرون زده بود و آرایش فلان دختر کذا بود و لباس بهمان زن، چنان!

2 - مسؤولانی که "گشت نامحسوس" را طراحی کرده اند، آیا اصطلاح " سرمایه اجتماعی" را نشنیده اند و آیا به این فکر کرده اند که گشت نامحسوس، چه آسیب وحشتناکی به سرمایه اجتماعی می زند؟ چقدر قرار است بدبینی افراد به یکدیگر در جامعه پمپاژ شود؟
این طرح قرار است چه دستاورد ارزشمندی داشته باشد که به قربانی شدن تتمه سرمایه اجتماعی در جامعه امروز ایران می ارزد؟!

3 - اساساً مگر قرار است این طرح دستاوردی هم داشته باشد؟ اگر برخوردهای سلبی جواب داده بودند، باید تا کنون که انواع برخوردها از شلاق و جریمه و بازداشت و ... صورت گرفته، نتیجه مطلوب حاصل می شد که نشده و از این به بعد هم نخواهد شد.
آزموده را آزمودن خطاست و شگفتا که "راه هزار بار رفته و نرسیده" را باز هم می روند!

4 - گفته اند که مکانیزم کار این 7 هزار نفر این گونه است که اگر خانمی در خودرویی حجابش کامل نباشد یا صدای موسیقی اش بیش از حد بلند باشد و ... ، پلاک خودرو را به مقر پلیس گزارش پیامک می کنند و پلیس مالک خودرو را احضار می کند و اگر شخص نرود، پلیس به در خانه اش می رود... .

واقعاً این چه کاری است و چه بی حرمتی بزرگی است؟ وانگهی، پلیسی که دهها و صدها مسؤولیت سنگین از تأمین امنیت شهرها و روستاها و جاده ها و مرزها گرفته تا مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و شناسایی باندهای تبهکار و نظم دادن به رانندگی و ...  دارد آیا واقعاً این همه وقت مازاد دارد که هر روز به گزارش 7 هزار نفر ، فقط در تهران رسیدگی کند، احضاریه بفرستد، پرونده تشکیل دهد، بازجویی کند، اگر نرفتند، نیرو بفرستد به در خانه ها و ... ؟! اگر هر نفر از این 7 هزار نفر، روزی فقط 3 گزارش بفرستند، روزانه 21 هزار پرونده علیه شهروندان تشکیل می شود و پلیس مجبور است ماهانه بیش از 600 هزار پرونده را بررسی کند!

واقعاً چه خبر است؟

5 - این 7 هزار نفر کیستند؟ آیا آنقدر قابل اعتماد هستند که بشود اطمینان صد در صدی داشت که هر آنچه گزارش می دهند، عین واقعیت است؟ و اساساً قابل اعتماد بودن افراد نیز از منظر حقوقی، ثابت کننده ادعا نیست و باید ادله حقوقی اثبات هر اتهامی در میان باشد. لذا اگر یکی از این افراد بگوید که صدای موسیقی فلان ماشین بلند بود و صاحب ماشین بگوید نبود، چگونه می خواهند ثابت کنند؟ مگر آن که ضوابط حقوقی را نادیده بگیرند که انتظار نمی رود هیچ دادگاهی چنین کند.

6 - اگر این 7 هزار نفر، آنقدر قابل اعتماد هستند که به صرف یک پیامک شان، سیستم پلیس وارد عمل می شود و علیه شهروندان این کشور، پرونده تشکیل می دهد، یک پیشنهاد عالی برایشان داریم: کشور در عرصه های گوناگون به بازرسان و حافظان امین نیازمند است. این افراد معتمد و پاک را آموزش دهند و از آنها برای مبارزه با رشوه خواری، اختلاس، زمین خواری و حفاظت محیط زیست استفاده کنند که در این عرصه ها، بسیار بیشتر به وجودشان نیاز است تا پاییدن مردم.

7 - و سر آخر این که رفتارهای دوگانه با شهروندان تا کی می خواهد ادامه یابد؟ چگونه است که همین زنان و دختران با همین پوشش و سر و وضع، در 22 بهمن و انتخابات، قدر می بینند و شریف و عزیز خوانده می شوند ولی در روزهای دیگر، متهمانی که سر و کارشان با پلیس است و بگیر و ببند؟!

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 203 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:37

ایران آنلاین /مهاجم سابق پرسپولیس و استقلال و تیم ملی که در ملوان بندرانزلی عضویت دارد، امروز در بیمارستان شهدای تجریش درگذشت.

اولادی بازیکن سابق تیم پرسپولیس و استقلال، پس از تعطیلات نیم فصل دوم رقابت های لیگ برتر، برای سومین بار به عضویت ملوانی ها درآمد و در بازی های اخیر برای این تیم به میدان رفت.

طی تماس عوامل رسانه "ورزش سه"، با عوامل بیمارستان شهدای تجریش، مسئولین بیمارستان این خبر را تایید کردند.

به گفته وی، این مهاجم اهل قائمشهر کمتر از نیم ساعت پیش در گذشته است.

منبع: ورزش 3
 

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 200 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:37

ایران آنلاین /مهمترین بازی هفته بیست و ششم لیگ برتر، دربی تهران بود، دیداری که باعث ارزشمندترین بازیکن لیگ، جایگاه خود را در صدر جدول بهترین بازیکنان لیگ برتر مستحکم کند. مهدی طارمی در بازی تیم های استقلال و پرسپولیس درخشش ویژه ای داشت و توانست در این بازی حساس دو گل و یک پاس گل از خود به جا بگذارد.

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 222 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:29

ایران آنلاین / موضوع حذف دهک‌های بالای جامعه از لیست یارانه‌بگیران در سال۹۵ و قیمت بنزین از جمله موارد بحث‌برانگیز در جریان بررسی لایحه بودجه۹۵ بود و دولت و مجلس نظرات متفاوتی در این خصوص داشتند.

محمدباقر نوبخت در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 31 فروردین) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بند الحاقی 1 تبصره 14 در رابطه با تعیین تکلیف مصارف سوخت گفت: در این لایحه مشخص شده دولت باید سقفی برای مصرف بنزین در نظر بگیرد و مازاد مصرف علاوه بر قیمت تمام شده مشمول عوارض علاوه بر قیمت پایه شود که این سبب دونرخی شدن قیمت سوخت می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان اینکه با سهمیه بندی بنزین و دو نرخی شدن آن به کارت سوخت نیاز داریم، افزود: دولت با هر روشی که فساد در عرضه انرژی داشته باشد مخالف است و در این زمینه با مجلس همکاری می کند لذا به دلیل اینکه در دو نرخی بودن و سهمیه بندی سوخت فساد وجود دارد دولت با این پیشنهاد مخالف است.

نوبخت ادامه داد: اجرای این قانون بازگشت دوباره به روش نابسامان قبلی است و عامل ایجاد فساد می شود.

نوبخت: چگونه می توان بدون شناخت  مشکلات خانواده ها، یارانه آنها را حذف کرد

وی با بیان اینکه پرداخت یارانه 1400 میلیارد تومانی کار دشواری است، اظهار داشت: دولت نیز با پرداخت یارانه به افراد ثروتمند مخالف است و در این زمینه با مجلس کاملاً موافق است اما نقطه اختلاف مجلس و دولت در این است که هر سرپرست خانواری که در ماه 3 میلیون تومان درآمد دارد ثروتمند شناخته می شود چگونه می توان کسانی که 3میلیون تومان درآمد ماهیانه دارند را بدون شناخت از مشکلات آنها، تعداد افراد خانوار، اجاره نشین بودن آنها و بسیاری مسائل دیگر حذف کرد.

ابوترابی فرد: مجلس برای حذف یارانه بگیران، حداقل درآمدی قرار داده است

ابوترابی فرد در پاسخ به اظهارات نوبخت گفت: ممکن است افرادی وجود داشته باشند که در ماه 3 میلیون درآمد داشته اما درگیر مشکلات زیادی باشند اما از آن طرف ممکن است عده ای را که زیر 3 میلیون تومان درآمد دارند حذف کنند لذا مجلس برای در نظر گرفتن کفی از درآمد 3 میلیون تومان حقوق را ملاک قرار داد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قانون نمی توان به تمام جزئیات پرداخت تصریح کرد: برای حل این مشکل می توان از سازمان های حمایتی کمک گرفت تا با در نظر گرفتن بودجه ای به این خانواده ها بتوان به آنها کمک کرد.

پورابراهیمی: دولت برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها باید اطلاعات مالی افراد را در اختیار داشته باشد

پورابراهیمی با بیان اینکه دولت باید جامعه آماری خود را کامل کند گفت:‌ همانند کشورهای توسعه یافته باید اطلاعات آماری افراد، خانوارها و بنگاه ها در اختیار دولت باشد لذا دولت برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها باید این اطلاعات را در اختیار داشته باشد.

با دو نرخی کردن سوخت می توان قاچاق گازوئیل را کاهش داد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در مورد بند الحاقی اول تبصره 14 در رابطه با تعیین تکلیف مصارف سوخت گفت: قیمت سوخت در سال 95 همانند سال 94 است وکارت سوخت باید در کشور باقی بماند.

پورابراهیمی ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات کشور در حال حاضر آلودگی هوا و مسائل زیست محیطی است که برای رفع ‌آنها باید اقدام کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 95 با بیان اینکه قاچاق بنزین به دلیل نزدیکی قیمت داخلی با کشورهای همسایه کاهش یافته است تصریح کرد: اما یکی از مهمترین مشکلات حال حاضر قاچاق گازوئیل است که با دو نرخی کردن سوخت می توان قاچاق آن را کاهش داد./ خانه ملت

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 231 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:29

ایران آنلاین /اعضای هیات‌مدیره کانون مربیان فوتبال ایران روز گذشته در اتحادیه فوتبال اولین جلسه خود را تشکیل دادند و درباره چند موضوع مختلف بحث و تبادل‌نظر کردند. انتخاب گزینه‌های برترین مربی سال فوتبال ایران، مهم‌ترین خروجی جلسه روز گذشته بود.

در پایان این جلسه نفرات زیر در هر بخش به عنوان گزینه‌ها انتخاب شدند:

نامزدهای مربی برتر سال، مربی سالِ لیگ برتر و مربی ویژه

۱. برانکو ایوانکوویچ (پرسپولیس)
۲. عبدالله ویسی (استقلال خوزستان)
۳. پرویز مظلومی (استقلال تهران)
۴. یحیی گل‌محمدی (ذوب‌آهن)
۵. محمد ناظم‌الشریعه (تیم ملی فوتسال ایران)

نامزدهای برترین مربی لیگ یک

۱. علیرضا مرزبان (پیکان)
۲. علی کلانتری (فجر سپاسی)
۳. رسول خطیبی (ماشین‌سازی تبریز)

نامزدهای برترین مربیان فوتسال

۱. علی افضل (گیتی‌پسند اصفهان)
۲. محسن حسن‌زاده (ملی حفاری اهواز)
۳. وحید شمسایی (تاسیسات دریایی)

نامزد برترین مربی فوتبال ساحلی
محمدحسین میرشمسی (گلساپوش یزد)

فوتبال بانوان

نامزدهای برترین مربیان سال فوتبال بانوان

۱. مریم ایراندوست (ملوان بندرانزلی)
۲. مرضیه جعفری (شهرداری بم)
۳. مریم جهان‌نجاتی (شهرداری سیرجان)

نامزدهای برترین مربیان فوتسال بانوان

۱. رز حیدری‌زاده (پالایش نفت آبادان)
۲. فروزان سلیمانی (تیم ملی فوتسال ایران)
۳. شهرزاد مظفر (دانشگاه آزاد اسلامی)

توضیح: اسامی نامزدهای برترین مربیان دسته‌های پایین‌تر و رده‌های پایه پس از اعلام نمایندگان کانون مربیان در استان‌های سراسر کشور معرفی خواهند شد.

به گزارش ایفکا، هیات ژوری منتخب کانون مربیان که از پیشکسوتان، مربیان و اهالی رسانه تشکیل و اسامی آنها پیش از مراسم انتخاب بهترین‌ها اعلام خواهد شد، در روزهای دوازدهم و سیزدهم خرداد ماه از میان این نفرات برترین‌های هربخش را در مراسمی ویژه معرفی خواهد کرد.

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 204 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:29

ایران آنلاین /سخنرانی در جمع مردم سمنان، دیدار با ایثارگران و برگزیدگان استان، نشست توسعه و سرمایه گذاران در استان، تشکیل جلسه شورای اداری و همچنین نشست خبری با نمایندگان رسانه های استانی با حضور رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت از جمله برنامه های این سفر است.

این سفر؛ بیست و ششمین سفر داخلی رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید است.
محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری در نشست توسعه و سرمایه گذاران استان سمنان که سه شنبه هفته گذشته در ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: سال ٩٥ که با تدبیر رهبر معظم انقلاب اقتصاد محور شده است، فرصتی بزرگ برای توسعه همه جانبه کشور در اختیار قرار داده است.
وی اقدام عملی از سطح ملی به منطقه ای را از مهم ترین اهداف و تدابیر دولت خدمتگزار دانست که سفر رییس جمهوری به استان سمنان نقطه عطف و فرصتی بی بدیل برای تحقق این هدف خواهد بود.
معاون رئیس جمهوری به تامین شرایط و فعال سازی همه امکانات مالی، سرمایه ای و انسانی برای توسعه کارآفرینی در سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره و تاکید کرد: باید این امر را در استان سمنان محقق کنیم.
رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید از 24 دی سال 92 تاکنون به استانهای خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام ، لرستان، چهارمحال و بختیاری ، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی ، بوشهر، اصفهان، قم، گیلان ، فارس، آذربایجان شرقی، شهرستانهای استان تهران (شهریار ، ملارد و قدس)، خراسان شمالی، کردستان، شهرستانهای استان تهران( اسلامشهر ، رباط کریم و بهارستان)، همدان، مازندران، شهرستان ری (جنوب تهران)و یزد سفر کردند.

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 205 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 12:57

ایران آنلاین /بیشتر صحبت‌های وزیر رنگ و بوی اقتصادی داشت اما گفتمان‌سازی برای اقتصاد مقاومتی، واسپاری برخی امور دولتی به بخش خصوصی، وی او دی، شناسایی گلوگاه‌های فساد، تحولات حوزه سینما و کتاب و انحلال شورای عالی سینما دیگر محورهای سخنان جنتی در صبحانه کاری اش با فعالان اقتصادی بود.
علی جنتی گفت: اواخر سال ۹۳ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده و دولت با جدیت این موارد را دنبال می‌کند به نحوی که ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به صورت مرتب جلسات هفتگی خود را برگزار کرده و در اجرای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی هم
۱۱ کارگروه تشکیل شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یکی از این کارگروه‌ها، گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی برای اقتصاد مقاومتی است که البته باید از مرحله برنامه‌ریزی گذر کرده و وارد عمل و اقدام شود.
برنامه ویژه دولت برای رونق تولید
به گفته جنتی، امسال برای رونق تولید و صادرات غیرنفتی، برنامه ویژه‌ای از سوی دولت ارائه خواهد شد، البته سال ۹۴ پس از دو دهه، صادرات بر واردات چربید و این نشانه خوبی در اقتصاد کشور است، ضمن اینکه با توجه به ارتباط ۱۲۰ صنعت به حوزه مسکن، دولت به دنبال خروج این بخش از رکود است. وی در بخش دیگری از سخنان خود به مدیریت ارزهای خارجی و وجود فساد در اقتصاد ایران اشاره و خاطرنشان کرد: ۸ گلوگاه‌ فساد از سوی دولت شناسایی شده است که به دلیل حضور اصحاب رسانه در این جلسه، امکان توضیحات بیشتر در مورد آنها وجود ندارد.  وی با بیان اینکه برخی چاپ کتاب و هنرهای نمایشی و تجسمی را فاقد توجیه اقتصادی می‌دانند، ادامه داد: در این حوزه فعالیت‌های مناسبی از سوی بانک‌ها و بخش خصوصی صورت گرفته که دارای توجیه اقتصادی و ارزش افزوده‌ بالایی است؛ به نحوی که در زمینه هنرهای تجسمی، در چهار سال اخیر بانک‌ها وارد شده، موزه‌های هنرهای تجسمی تشکیل داده‌اند و سرمایه‌گذاری‌های کلانی به امید سودآوری در این بخش صورت داده‌اند.

حوزه فیلم یکی از حوزه‌هایی است که در گذشته مورد بی‌توجهی بوده و هم‌اکنون با توجه به رونقی که در سینما احساس می‌شود، به یک حوزه درآمدزا تبدیل شده، ضمن اینکه مجتمع‌های تجاری نیز به فکر ساخت چندین سینما بوده و هم‌اکنون از فروش بسیار خوبی هم برخوردار هستند در حالی که در گذشته کسی به فکر ساخت سینما نبود و سینمادارها دنبال تغییر کاربری بودند اما اکنون تقاضای زیادی برای احداث سینما ارائه می‌شود.


جنتی گفت: حوزه فیلم یکی از حوزه‌هایی است که در گذشته مورد بی‌توجهی بوده و هم‌اکنون با توجه به رونقی که در سینما احساس می‌شود، به یک حوزه درآمدزا تبدیل شده، ضمن اینکه مجتمع‌های تجاری نیز به فکر ساخت چندین سینما بوده و هم‌اکنون از فروش بسیار خوبی هم برخوردار هستند در حالی که در گذشته کسی به فکر ساخت سینما نبود و سینمادارها دنبال تغییر کاربری بودند اما اکنون تقاضای زیادی برای احداث سینما ارائه می‌شود. وی از فروش ۱۱ میلیارد تومانی فیلم «من سالوادور نیستم» در ایام اکران خبر داد و گفت: بازگشت سرمایه ساخت فیلم خوب، بسیار خوب است و ضرورت دارد علاوه بر کار در داخل، صنایع فرهنگی این‌چنینی خود را به خارج از کشور صادر کنیم. جنتی از تشکیل نهادی در دولت تحت عنوان «کمیسیون اقتصاد خلاق» در آینده نزدیک خبر داد و گفت: صنایع فرهنگی به تولید ناخالص داخلی کمک خواهند کرد و بر این اساس یکی از محورهای کلیدی برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری توجه به اقتصاد خلاق است.
واسپاری فعالیت ها، اولویت وزارتخانه
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس در مورد واسپاری فعالیت‌ها به عنوان یکی از اولویت‌های وزارتخانه صحبت کرد و آمادگی وزارتخانه متبوعش را برای واگذاری جشنواره فیلم فجر و جشنواره تئاتر فجر به بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: در حوزه فرهنگی و هنری می‌توان سرمایه گذاری کرد و به طور قطع جزو مواردی است که توجیه اقتصادی خوبی دارد. در حال حاضر بخش هایی از نمایشگاه کتاب در حال واگذاری به بخش خصوصی است تا کاملاً در اختیار ناشران و اتحادیه‌های نشر باشد؛ مجتمع‌های فرهنگی را نیز داریم واگذار می‌کنیم؛ این سیاست یک سیاست کلی است که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می‌شود.
تدوین اساسنامه کنفدراسیون اقتصاد فرهنگ و هنر ایران
جنتی در ادامه از تدوین اساسنامه کنفدراسیون اقتصاد فرهنگ و هنر ایران در وزارتخانه متبوعش خبر داد و گفت: ما این اساسنامه را به اتاق بازرگانی داده ایم تا برای آن مجوز صادر شود. آقایان مهندس کاظمی، عبدخدایی، دیهیم، ارجمندی و اثنی عشری اعضای هیأت مؤسس این کنفدراسیون هستند. کنفدراسیون یاد شده به هیچ وجه دولتی نخواهد بود و بعد از تأسیس و برگزاری مجمع عمومی قابل واگذاری به بخش خصوصی است.
تأکید داریم درآمدی از VODبه دولت نرسد
جنتی در خصوص راه‌اندازی سامانه نمایش درخواستی (VOD) در اواخر سال گذشته گفت: ما گنجینه عظیمی از فیلم‌های ایرانی از قبل از انقلاب و بعد از انقلاب در اختیار داریم که شاید تعداد آنها به بیش از ۲ هزار فیلم برسد. همچنین صدها هزار ساعت موسیقی داریم که اینها در سامانه یاد شده که عنوان اختصاری آن «سند» است، قابل عرضه به مردم در فضای مجازی است. وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت هیچ گونه توقعی در راه‌اندازی سامانه نمایش درخواستی ندارد گفت: تأکید داریم که درآمدی از این حیث به دولت نرسد.
کارشکنی تازه عربستان دربحث حج
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مذاکراتِ در جریان مقامات سازمان حج و زیارت و وزارت حج عربستان از احتمال صدور ویزا از طریق سفارت سوئیس برای حجاج ایرانی خبر داد. وی در خصوص برگزاری حج تمتع سال جاری و اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی در پی مذاکرات اخیر مسئولان سازمان حج و زیارت با مقامات وزارت حج دولت عربستان سعودی در این کشور، گفت: ما هیأتی را برای مذاکره به عربستان با هدف مذاکره در این خصوص به این کشور فرستاده‌ایم و با جدیت هم دنبال این مسأله هستیم که امسال بتوانیم حجاجمان را به مکه مکرمه اعزام کنیم اما متأسفانه در طول چند ماه گذشته، دولت عربستان کلاً کارشکنی کرده است. آنها در بحث حمل و نقل هوایی و اینکه هواپیماهای ما بتوانند زائران را به آنجا منتقل کند، کارشکنی‌های مختلفی انجام می‌دهند. در مورد صدور ویزا هم کارشکنی می‌کنند؛ ما در این رابطه به آنها گفته‌ایم که اگر دولت سوئیس، حافظ منافع شما در ایران است، باید به حجاج ایرانی ویزا بدهد اما آنها اصرار دارند که ویزا، در یک کشور ثالث داده شود که این مورد برای ما به هیچ وجه من الوجوه، قابل قبول نیست.
وی در پاسخ به پرسشی درباره مسأله انحلال شورای عالی سینما گفت: این موضوع، پیشنهاد خود ما بود و دلیل آن هم این بود که در دولت گذشته، آمدند و مصوبه‌ای را در دولت از تصویب گذراندند و در آن، اختیارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به شورایی تحت عنوان شورای‌عالی سینما و زیر نظر رئیس جمهور منتقل کردند و دو، سه جلسه هم در دولت نهم و دهم تشکیل شد. روال این‌گونه است که تمام مصوبات دولت به مجلس می‌رود و در مجلس هم هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین وجود دارد که این مصوبه هم زمانی که به مجلس رفته است، از سوی این هیأت رد شده است.
جنتی اضافه کرد: مطابق رأی این هیأت، مصوبه مربوطه خلاف قانون بوده و می‌بایست اصلاح می‌شد. لذا مجلس آن را به دولت برگردانده بود اما دولت قبلی آن را اصلاح نکرده بود و همینطور مانده بود و این مسأله رسیده بود به دولت یازدهم. در این دولت هم با توجه به اینکه در یکی، دو سال گذشته احساس می‌شد که بیشتر توان دولت صرف به نتیجه رساندن برجام می‌شود و آقای رئیس جمهور هم برای بسیاری دیگر از فعالیت‌ها فرصتی در اختیار نداشتند، این موضوع چندان دنبال نشد./روزنامه ایران
 

I O N...
ما را در سایت I O N دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار ion بازدید : 170 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 12:57